top of page
PĀVELS ČERNOHS
PĀVELS ČERNOHS.jpg

Dzimis Brno, čehu tenors Pāvels Černohs ir izpelnījies atzinību par savu profesionālo sniegumu uz skatuvēm daudzās pasaules valstīs, tai skaitā Parīzes Nacionālajā operā, Berlīnes Valsts operā, Berlīnes Vācu operā, Neapoles San Karlo teātrī, Madrides Karaliskajā teātrī, Briseles Karaliskajā operā La Monnaie, Cīrihes operā, Bavārijas Valsts operā Minhenē, Milānas La Scala, Hamburgas Valsts operā un Ķelnes operā.

 

2016./2017. gada sezonā gaidāma Černoha debija Vladimira Igoreviča lomā operā „Princis Igors” Nīderlandes Nacionālajā operā, Ļenska lomā operā „Jevgeņijs Oņegins” Parīzes Nacionālajā operā, Dona Hosē lomā operā „Karmena” Hamburgas Valsts operā, Števas lomā operā „Jenūfa” 2017. gada Minhenes operas festivālā, dalība Dvoržāka kantātes „Stabat Mater” atskaņojumā ar Roterdamas filharmonijas orķestri un Mālera opusa „Dziesma par zemi” atskaņojumā kopā ar Čehijas filharmonijas orķestri. Turpmākajās sezonās gaidāma debija Metropolitēna operā, Karaliskajā Koventgārdena operā un Kanādas operas kompānijā.

 

Pāvels Černohs ir studējis Janāčeka akadēmijā Prāgā un apguvis vokālu pie Paulo di Napoli, kurš līdz šim brīdim ir viņa mentors. Pēc profesionālās debijas operā „Burvju flauta” dzimtajā Brno 2004. gadā aizsākās viņa darbs Prāgas Nacionālajā teātrī, kur Černohs uzstājies 

operās „Traviata”, „Dons Žuans”, Bohuslava Martinū „Grieķu pasija” un „Pārdotā līgava”. Latvijas Nacionālajā operā Černohs pirmoreiz uzstājās operā „Jenūfa” Števas lomā, vēlāk operā „Traviata” Alfredo lomā un operā „Nāra” Prinča lomā. Sekoja darbs Vīnes Tautas operā Alfredo lomā, Alfrēda lomā operā „Sikspārnis” un Lionela lomā operā „Marta”.

Pasaules uzmanību Černohs piesaistīja ar savu dziedājumu operā „Nāra” Grieķijas Nacionālajā operā Atēnās, un strauji sekoja nozīmīgas debijas. Černohs uzstājās kopā ar Anju Harterosu operā „Traviata” Hamburgas Valsts operā un Berlīnes Vācu operā; viņš piedalījās operā „Bohēma” Hamburgā un debitēja „Traviata” iestudējumā Berlīnes Valsts operā kopā ar Marinu Poplavsku. Pēc tam Černohs atgriezās Štutgartē Borisa lomā operā „Katja Kabanova”, sekoja debija Helsinkos operā „Fausts” un dalība operas „Nāra” iestudējumā Glaindbornas festivālā.

 

2011./2012. gada sezonu Černohs aizsāka ar debiju titullomā iestudējumā „Fausta pazudināšana” Štutgartē. Tam sekoja operdebija Spānijā Madrides Karaliskajā teātrī Vodemona lomā Čaikovska operā „Jolanta” (režisors Pīters Selerss, diriģents Teodors Kurencis). 2012. gada martā Černohs pirmo reizi uzstājās Briseles Karaliskajā operā La Monnaie Prinča lomā operā „Nāra”, vēlāk pavasarī viņš iejutās Pinkertona lomā operā „Madama Butterfly” Bavārijas Valsts operā. Tā paša gada rudenī Černohs pirmo reizi uzstājās Francijā Nicas operā Gabriela Adorno lomā operā „Simons Bokanegra”. Savukārt 2012./2013. gada sezonā viņš atgriezās Minhenē operā „Jenūfa” un pirmo reizi uzstājās uz Itālijas skatuves Prinča lomā San Karlo teātrī. 2013. gada rudenī Černohs dziedāja Likovu Berlīnes Valsts operas jaunajā „Cara līgavas” uzvedumā (režisors Dmitrijs Čerņakovs, diriģents Daniels Bārenboims). Šajā pašā lomā Černohs pēcāk debitēja arī Milānas La Scala. Savukārt 2013./2014. gada sezonā Černohs atgriezās Berlīnes Valsts operā Borisa lomā jaunajā „Katjas Kabanovas” iestudējumā (diriģents Sers Saimons Retls) un Cīrihes operā Števas lomā operā „Jenūfa”. Viņš dziedāja arī Gabrielu Adorno „Simona Bokanegras” iestudējumā Lionas operā.

 

2015. gada vasarā Černohs atkal piedalījās Glaindbornas festivālā, šoreiz Dona Hosē lomā operā „Karmena”. 2014./2015. gada sezonā Černohs uzstājās Prinča lomā iestudējumā „Nāra” Bastīlijas operā Parīzē, Alberta Gregora lomā operā „Makropulosa līdzeklis” Bavārijas Valsts operā, Lacas lomā operā „Jenūfa” Štutgartes operā un Pinkertona lomā operā „Madama Butterfly”, debitējot Ķelnes operā. Sekoja arī pirmās uzstāšanās Ziemeļamerikā, kopā ar Bostonas Simfonisko orķestri izpildot kora simfoniju „Zvani”. Koncertus diriģēja Andris Nelsons, kura vadībā Černohs debitēja arī „Proms” festivālā kopā ar Birmingemas Simfonisko orķestri, izpildot Bēthovena 9. simfoniju.

 

2015./2016. gada sezona sākās ar debiju titullomā Verdi operā „Dons Karloss” oriģinālajā franču variantā Hamburgas Valsts operā. Šajā sezonā Černohs atkal atgriezās Štutgartes operā Lacas lomā operā „Jenūfa” un Bavārijas Valsts operā Alberta Gregora lomā operā „Makropulosa līdzeklis”. Pēterburgā „Jolantas” koncertiestudējumā Černohs dziedāja Vodemonu un pirmo reizi uzstājās kopā ar Cīrihes Tonhalles orķestri, izpildot Janāčeka „Glagolisko mesu”. Savukārt 2016. gada vasarā sekoja Černoha debija Bregencas festivālā pirmajā Franko Fačo operas „Amleto” starptautiska mēroga iestudējumā.

 

Černohs ir sadarbojies ar ievērojamiem diriģentiem, kā Daniels Bārenboims, Andris Nelsons, Kirils Petrenko, Jirži Belohlaveks, Genādijs Roždestvenskis, Sers Saimons Retls un daudzi citi. Černoha nākotnes repertuārā gaidāmas tādas lomas kā Romeo „Romeo un Džuljetā”, Kavalieris de Grijē operā „Manona”, titulloma operā „Verters” un Ēriks operā „Klīstošais holandietis”.

bottom of page