top of page
PETRI SAKARI
sakari00052-683x1024.jpg

Diriģenta Petri Sakari primārais darbības lauks ir Ziemeļvalstu vadošie orķestri, galvenokārt Somijā un Islandē, bet arīdzan Zviedrijā un Dānijā. Viņš ir viens no nozīmīgākajiem savas paaudzes somu diriģentiem un Ziemeļvalstu komponistu mūzikas aktīviem popularizētājiem.

Sakari savu muzikālo karjeru sāk, sadarbojoties ar vadošajiem somu orķestriem un diriģējot operiestudējumus Sibēliusa akadēmijā Helsinkos. Viņa pirmie kolēģi ir Vāsas pilsētas orķestris, seko darbs ar Somijas Radio simfonisko orķestri, Lahti SO, Turku FO un Tamperes FO. Pēc vairākām sekmīgām uzstāšanās reizēm ārzemēs Sakari sastop vienu no saviem ilglaicīgākajiem skatuves partneriem – Islandes filharmonisko orķestri un kļūst par tā galveno diriģentu un māksliniecisko vadītāju. Sakari strādā kā mākslinieciskais vadītājs vai galvenais viesdiriģents Zviedrijas kamerorķestrī un Jēvles SO. Kā viesdiriģents viņš sadarbojies ar Vīnes, Bāzeles, Nīderlandes, Budapeštas, Bukarestes, Zviedrijas, Dānijas, Štutgartes, Zārbrikenes Radio simfoniskajiem orķestriem, BBC filharmoniķiem, Luksemburgas FO u. c., kā arī diriģējis operas un baletuzvedumus Somijas Nacionālajā operā, Stokholmas Karaliskajā operā, Gēteburgas operā, Malmes operā un Islandes operā.

Sakari veicis ievērojamus ieskaņojumus skaņu ierakstu namos Chandos un Naxos, interpretējot Edvarda Grīga, Jūhana Svendsena, Ūno Klami, Hūgu Alvēna, Dāga Virēna un islandiešu Jona Leifsa, Pala Isolfsona, kā arī citu komponistu darbus. Starp tiem atrodami Žana Sibēliusa un somu nacionālā romantiķa Lēvi Madetojas visu simfoniju cikli. Ar Turku FO diriģents devis savu māksliniecisko artavu arī Sony Classics un Alba ierakstu namu ciešripās. Daži no viņa diriģētajiem Sibēliusa darbiem skan leģendārā režisora Paolo Sorrentīno filmas Il Divo skaņceliņā.

Petri Sakari ir starp tiem mūziķiem, kas sāk izglītības ceļu ļoti agri kā īpaši apdāvināti audzēkņi. Sākumā apgūdams vijolspēli, jaunais helsinkietis iestājas Tamperes konservatorijā deviņu gadu vecumā, un tur mācās arī klavieru un obojas spēli. Pusaudža gados viņš sāk studēt diriģēšanu un Sibēliusa akadēmiju sākotnēji absolvē tieši šajā specialitātē, tikai vēlāk – kā vijolnieks.

bottom of page